- Branding
- Webdesign
- Huisstijl ontwerp
- SEA
- Conversie optimalisatie
- Website maken
GetBright
- Conversie optimalisatie
- Affiliate marketing
- Social media marketing
- SEA
- SEO
- Website maken
M&M Webmedia
- Webdesign
- SEO
- Social media marketing
- SEA
- Linkbuilding
- Website maken
Mediamere
- Website maken
- Webshop maken
- SEO
- SEA
- Email Marketing
- Social media marketing
Mixx’d Media
- Content creation
- Social media marketing
- Social advertising
- SEA
- Webdevelopment
- Design
SocialLane
- Webdesign
- Webshop maken
- SEO
- SEA
- Social advertising
- Content creation
- Email Marketing
The DISTRIKT
- Branding
- Website maken
- App development
- SEA
- SEO
- Social media marketing
- Email Marketing
- Display advertising
- Content creation
Triplepro
- Website maken
- Webshop maken
- SEO
- SEA
- Conversie optimalisatie
- Social media marketing
- Linkbuilding
Vidda Digital
- SEO
- Webdesign
- Website maken
- SEA
- Display advertising
- Social advertising
BAMMBOO
- SEO
- Social advertising
- Content marketing
- Email Marketing
- SEA
- Marketing automation
Counter Content
- Public Relations
- Content marketing
- Events
- Video marketing
- SEA
- Social media marketing
Hello it’s me
- Social media marketing
- Website maken
- Webdevelopment
- SEO
- SEA
- UX design
Lap marketing
- SEO
- Website maken
- Google ads
- Linkbuilding
- SEA
LeadLogic
- Positioneringsonderzoek
- Content marketing
- Online marketing strategie
- Social advertising
- SEA
- SEO
- Marketing automation
- Google ads
- SEO
- Conversie optimalisatie
- Social media marketing
- SEA
Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising en is één van de methodes die je kunt inzetten om beter gevonden te worden via Google. Hierbij zet je via Google Ads een campagne je, waarbij je kunt betalen voor advertenties. Deze advertenties verschijnen boven in beeld op de zoekresultaten pagina als er gezocht wordt op een zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf. Als je bijvoorbeeld een reisbureau hebt, zou je bovenaan kunnen verschijnen in de zoekresultaten als iemand zoekt op de term ‘vakantie’.
Echter vergt het adverteren op Google een slimme aanpak. Google kijkt namelijk niet alleen naar de hoogste bieder, maar ook naar de kwaliteit van de content die terug te vinden is op je site. Het doel is daarom ook om te adverteren via Google tegen een zo laag mogelijke prijs per klik. Dit is een uitdagende klus om voor elkaar te krijgen, zeker wanneer je geen ervaring hebt op dit front. Hieronder kun je meer lezen over dit fenomeen, waarom het vaak samen met SEO wordt uitgevoerd en hoe een marketing bureau je kan helpen hiermee.
Waarom SEA en SEO vaak hand in hand samen gaan
Deze twee termen worden nogal eens door de war gehaald. Toch zijn de verschillen groot. Bij Search Engine Advertising koop je namelijk gericht advertenties die boven de zoekresultaten van Google verschijnen. Bij SEO, wat staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie), verschijn je hoger in de zoekresultaten op een organische manier. Voor deze resultaten hoef je ook niet te betalen.
Hoe je het ook wendt of keert, er is een portie van je doelgroep die advertenties wantrouwt. Zij zullen hier niet vaak op klikken. Als deze potentiële klanten je echter hoog terug zien in de ‘normale’ resultaten van Google, zal dit leiden tot meer kliks. Door deze twee te combineren, zul je dus het beste resultaat verkrijgen. Beiden zijn dan ook werkzaamheden die door diverse marketing bureaus worden uitgevoerd. En ook jouw bedrijf kan hiervan profijt hebben.
SEA laten uitvoeren door een gespecialiseerd marketing bureau
Aan de hand van een gespecialiseerd marketing bureau kun je de beste resultaten verkrijgen. Voordat advertenties te zien zijn, vindt er namelijk een soort veiling plaatst. Degene die het meest biedt per klikt, heeft een grotere kans om bovenaan te verschijnen. Echter is de hoogte van het bod niet de enige factor die bepaalt of je hoog eindigt of niet. Google kijkt namelijk ook naar kwaliteit. Ze hebben immers een naam hoog te houden. Door goede content te leveren vergroot je jouw kans om hoog in de ranking te eindigen.
Een goed marketing bureau krijgt het voor elkaar dat je zo hoog mogelijk eindigt voor een lagere prijs per klik. Bovendien kun je zelf aangeven wanneer er betaald wordt, veelal bij een bepaald resultaat. Hierbij kan het gaan om een klik, maar ook om een bepaald conversie ratio. Bovendien zie je snel of SEA je resultaat oplevert. Echter is de kans op resultaten groot, aangezien de mensen die Google gebruiken gericht op zoek zijn naar iets. En daar kun jij deze mensen bij helpen.
Andere bureaus in Nederland
Bureaus met andere expertises
- Shopify Experts in Nederland
- Huisstijl ontwerpen in Nederland
- Behoefteonderzoek in Nederland
- Imago onderzoek in Nederland
- Marketing consulting in Nederland
- Tiktok in Nederland
- Linkedin in Nederland
- Webflow in Nederland
- Storytelling in Nederland
- Leadgeneratie in Nederland
- Data Analytics in Nederland
- B2B Marketing in Nederland
- SEO teksten in Nederland
- Social Media bureau in Nederland
- Social Media bureau in Nederland
- Google Shopping in Nederland
- Banner laten maken in Nederland
- Logo laten ontwerpen in Nederland
- Bedrijfsfilm laten maken in Nederland
- Productvideo laten maken in Nederland
- Animatie laten maken in Nederland
- Copywriting in Nederland
- Commercial laten maken in Nederland
- App laten maken in Nederland
- Instagram advertising in Nederland
- Facebook advertising in Nederland
- Magento specialist in Nederland
- WordPress website laten maken in Nederland
- Content creatie in Nederland
- Video marketing in Nederland
- Webshop laten maken in Nederland
- Website laten maken in Nederland
- Influencer Marketing in Nederland
- Marketplace in Nederland
- Affiliate Marketing in Nederland
- E-mail marketing in Nederland
- Google ads in Nederland
- Conversie Optimalisatie in Nederland
- Content Marketing in Nederland
- Branding in Nederland
- SEO bureau in Nederland
- Social advertising in Nederland
- Linkbuilding in Nederland
- Marketing automation in Nederland
- Social Media bureau in Nederland