Beste bureaus voor SEA uitbesteden

Filter
storm digital logo

Storm Digital

Amsterdam, Groningen
  • Data analytics
  • SEA
  • SEO
  • Video advertising
  • Affiliate marketing
  • Conversie optimalisatie
strixi logo

STRIXI

Mijdrecht
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • SEO teksten
  • Webteksten schrijven
  • Content marketing
Traffic Builders logo

Traffic Builders

Almere
  • SEO
  • SEA
  • Public Relations
  • Social media marketing
  • Display advertising
  • Google ads
yep marketing logo

Yep.

Utrecht
  • SEO
  • SEA
  • Data analytics
  • Conversie optimalisatie
  • Social advertising
  • Marketplace specialist
  • Linkbuilding
  • SEO
  • SEA
  • Social media marketing
  • Conversie optimalisatie
  • Marketing automation
  • SEO
  • Content marketing
  • SEA
  • Linkbuilding
  • Website maken
  • Webshop maken
aikly webdesign logo

Aikly

Eindhoven
  • Webdesign
  • SEO
  • SEA
  • Website maken
lequal logo

Lequal

Amsterdam
  • Linkbuilding
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • Copywriting
  • Facebook advertising
Pauwr logo

Pauwr

Amsterdam, Tilburg
  • Content creation
  • Branding
  • SEA
  • SEO
  • Data analytics
  • Social media marketing
  • Marketplace specialist
  • Affiliate marketing
pink marketing logo

Pink Marketing

Groningen
  • Consulting marketing
  • Display advertising
  • SEA
  • Social advertising
  • Data analytics
  • B2B marketing
Red panda works logo

Red Panda Works

Amsterdam
  • Content marketing
  • SEO
  • SEA
  • UX design
  • LinkedIn marketing
think online logo

Think online

Breda
  • SEO
  • Content marketing
  • SEA
  • Social media marketing
  • Email Marketing
  • Marketing automation
Webwonders logo

Webwonders

Eindhoven
  • Webdesign
  • SEO
  • SEA
  • Data analytics
  • Content creation
  • Email Marketing
whello logo

Whello

Amsterdam
  • Conversie optimalisatie
  • SEO
  • SEA
  • Social advertising
  • Google ads
  • Webdevelopment

Designpro

Schoonhoven, Rotterdam
  • Website maken
  • Webshop maken
  • SEO
  • SEA
  • Conversie optimalisatie
  • Social media marketing

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising en is één van de methodes die je kunt inzetten om beter gevonden te worden via Google. Hierbij zet je via Google Ads een campagne je, waarbij je kunt betalen voor advertenties. Deze advertenties verschijnen boven in beeld op de zoekresultaten pagina als er gezocht wordt op een zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf. Als je bijvoorbeeld een reisbureau hebt, zou je bovenaan kunnen verschijnen in de zoekresultaten als iemand zoekt op de term ‘vakantie’.

Echter vergt het adverteren op Google een slimme aanpak. Google kijkt namelijk niet alleen naar de hoogste bieder, maar ook naar de kwaliteit van de content die terug te vinden is op je site. Het doel is daarom ook om te adverteren via Google tegen een zo laag mogelijke prijs per klik. Dit is een uitdagende klus om voor elkaar te krijgen, zeker wanneer je geen ervaring hebt op dit front. Hieronder kun je meer lezen over dit fenomeen, waarom het vaak samen met SEO wordt uitgevoerd en hoe een marketing bureau je kan helpen hiermee.

Waarom SEA en SEO vaak hand in hand samen gaan

Deze twee termen worden nogal eens door de war gehaald. Toch zijn de verschillen groot. Bij Search Engine Advertising koop je namelijk gericht advertenties die boven de zoekresultaten van Google verschijnen. Bij SEO, wat staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie), verschijn je hoger in de zoekresultaten op een organische manier. Voor deze resultaten hoef je ook niet te betalen.

Hoe je het ook wendt of keert, er is een portie van je doelgroep die advertenties wantrouwt. Zij zullen hier niet vaak op klikken. Als deze potentiële klanten je echter hoog terug zien in de ‘normale’ resultaten van Google, zal dit leiden tot meer kliks. Door deze twee te combineren, zul je dus het beste resultaat verkrijgen. Beiden zijn dan ook werkzaamheden die door diverse marketing bureaus worden uitgevoerd. En ook jouw bedrijf kan hiervan profijt hebben.

SEA laten uitvoeren door een gespecialiseerd marketing bureau

Aan de hand van een gespecialiseerd marketing bureau kun je de beste resultaten verkrijgen. Voordat advertenties te zien zijn, vindt er namelijk een soort veiling plaatst. Degene die het meest biedt per klikt, heeft een grotere kans om bovenaan te verschijnen. Echter is de hoogte van het bod niet de enige factor die bepaalt of je hoog eindigt of niet. Google kijkt namelijk ook naar kwaliteit. Ze hebben immers een naam hoog te houden. Door goede content te leveren vergroot je jouw kans om hoog in de ranking te eindigen.

Een goed marketing bureau krijgt het voor elkaar dat je zo hoog mogelijk eindigt voor een lagere prijs per klik. Bovendien kun je zelf aangeven wanneer er betaald wordt, veelal bij een bepaald resultaat. Hierbij kan het gaan om een klik, maar ook om een bepaald conversie ratio. Bovendien zie je snel of SEA je resultaat oplevert. Echter is de kans op resultaten groot, aangezien de mensen die Google gebruiken gericht op zoek zijn naar iets. En daar kun jij deze mensen bij helpen.