Neurensics
- Advertentie onderzoek
- Concept onderzoek
- Behoefteonderzoek
- Merkonderzoek
- Imago onderzoek
- Positioneringsonderzoek
- Prijsonderzoek
- Verpakkingsonderzoek
Motivaction
- Communicatie onderzoek
- Merkonderzoek
- Doelgroep analyse
- Customer journey
- Trendonderzoek
- Usage & Attitude onderzoek
MWM2
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Customer journey
- Doelgroep analyse
- UX onderzoek
- Merkonderzoek
Ruigrok NetPanel
- Customer journey
- Shopper onderzoek
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Concept onderzoek
- Communicatie onderzoek
- UX onderzoek
- Usage & Attitude onderzoek
- Doelgroep analyse
Tips vinden van marktonderzoeksbureau in Amsterdam
Zoek je een marktonderzoeksbureau in Amsterdam dat jouw bedrijf kan voorzien van de juiste informatie over jouw klanten en doelgroepen? In dit artikel geven wij wat tips om een professioneel marktonderzoeksbureau te vinden die ervoor kan zorgen dat je strategische beslissingen kunt nemen op basis van betrouwbaar bewijs.
Let op een Marktonderzoekbureaus die op de hoogte is van de wetgeving
Goede bureaus zullen ervoor zorgen dat je voldoet aan de huidige wetgeving inzake gegevensbescherming als je een onderzoek laat doen. Ze zullen er ook voor zorgen dat de feedback die je krijgt en de getrokken conclusies volledig objectief zijn.
Een bureau versus een freelancer
Marktonderzoekbureaus zullen over het algemeen grote projecten aannemen die dus duurder zijn. Als groot bedrijf met veel budget is dat een optie, maar kleinere bedrijven kunnen overwegen om een freelance marktonderzoeker in te schakelen. Een freelance consultant kan objectieve enquêtes en vragenlijsten uitvoeren en ook kwalitatief onderzoek doen met behulp van face-to-face focusgroepen. Denk dus goed na over de grootte van je project en de hoogte van je budget.
Kijk naar de bureaus die actief zijn binnen je branche
Marktonderzoek kan erg specifiek zijn. Daarom kunnen brancheorganisaties en zakelijke contacten marktonderzoeksbureaus voorstellen met kennis van jouw specifieke bedrijfstak. Deze informatie kan erg kostbaar zijn en je tijd besparen in het vinden van het juiste bureau.
Selecteer het soort onderzoek dat je nodig hebt
Sommige bureaus zijn sterk gericht op een bepaald type onderzoek (zoals online enquêtes, kwalitatief onderzoek of kwantitatief onderzoek). Anderen bieden marketingonderzoek aan als onderdeel van een bredere marketing adviesdienst. Als je naast onderzoek dus ook behoefte hebt aan een bureau dat strategisch met je mee kan denken is dat een goede optie.
Andere bureaus in Nederland
Bureaus met andere expertises
- Growth Hacking Agency in Nederland
- Buitenreclame in Nederland
- Internetbureau in Nederland
- Reclamebureau in Nederland
- Mediabureau in Nederland
- Vertaalbureau in Nederland
- Evenementenbureau in Nederland
- Grafisch Ontwerpbureau in Nederland
- Video Agency in Nederland
- Contentbureau in Nederland
- PR bureau in Nederland
- Creative Agency in Nederland
- Webdesign bureau in Nederland
- Webdevelopment in Nederland
- Online Marketing bureau in Nederland
- Full Service Marketing bureau in Nederland