Over LeadLogic

Met een team van rasechte marketeers met een bak aan kennis zetten wij ons iedere dag in voor de structurele groei van onze opdrachtgevers. We zijn eerlijk, zoeken altijd naar nieuwe kansen en gaan daarbij recht op ons doel af: groei! 

Wij geloven niet in de ‘one-size-fits-all’-aanpak. Iedere organisatie, doelgroep en vraagstuk is uniek. Daarom beginnen we altijd bij de basis: een ijzersterke strategie die past bij jouw doelstellingen. Vervolgens starten we met het creëren van bereik en blijven we optimaliseren om steeds de best mogelijke resultaten te behalen. Tussendoor houden we je wekelijks op de hoogte van onze werkzaamheden, maandelijks van de resultaten en halfjaarlijks evalueren we de doelstellingen en samenwerking.


Klaar om verder te groeien? Neem vrijblijvend contact op met mede-eigenaar Lammert Heek via lammert.heek@leadlogic.nl.

Beterbad

Case

Een prima website als basis, maar nog weinig offerteaanvragen. En de aanvragen die Beterbad ontving, kwamen voornamelijk organisch binnen via zoekmachines. Aan onze consultant Twan om hier verandering in te brengen door optimalisaties en het uitbreiden met online campagnes.

Met meer dan 40 jaar ervaring is Beterbad een expert op het gebied van badkamerrenovatie. Ze werken zowel aan grootschalige projecten voor hotels en recreatieparken als particuliere badkamers. Beterbad is een familiebedrijf dat voortdurend groeit dankzij hun uitgebreide kennis, vakmanschap en expertise.

De uitdaging 

Hoe halen we meer uit de website (meer bezoekers, interactie en conversies), zonder veel meer marketingbudget in te zetten? 

De aanpak

We begonnen bij de basis. De teksten op de website waren beknopt, dus werden deze uitgebreid met relevante content om beter vindbaar te zijn in zoekmachines. Daarnaast wilden we niet alleen bedrijven (B2B) aanspreken, maar ook particulieren (B2C). Na een zoekwoordenonderzoek per pagina, optimaliseerde Twan alle teksten, meta-titels, meta-beschrijvingen en alt-teksten. Ook hebben we gekeken naar de technische aspecten van SEO (snelheid, indexering, URL’s, etc.), maar hier bleek alles al in orde. 

De basis stond. Nu was het tijd om de gebruiksvriendelijkheid van de website meer social proof te maken. We hebben het offerteformulier vereenvoudigd, meer afbeeldingen toegevoegd, de werkwijze in kaart gebracht en de gezichten achter de organisatie getoond om de website meer persoonlijkheid te geven. Alles om het conversiepercentage verder te verhogen.

Tijd voor de volgende stap: het inzetten van SEA en LinkedIn Ads. Met SEA richten we ons voornamelijk op oplossingen voor particuliere consumenten, zoals ‘bad in bad systeem’, ‘inzetbad’ en ‘bubbelbad reparatie’. Op LinkedIn ligt de focus meer op B2B en targeten we relevante functies binnen hotels en recreatieparken.

Het resultaat

Het conversiepercentage is inmiddels gestegen naar 6,3%. Als we kijken naar de gemiddelde benchmark, ligt deze tussen 2,5% en 4,5%. Beterbad presteert dus bovengemiddeld goed. De conversies bestaan uit offerteaanvragen, brochuredownloads (met opvolging via e-mailflow), contactaanvragen en contact via LeadBot. Offerteaanvragen zijn hier het meest populair. Verder komt ongeveer 50% van de conversies organisch binnen, terwijl de andere helft betaald is. Het maandelijkse aantal conversies nam met ruim 800% toe sinds het begin van onze samenwerking. Een mooie stijgende lijn die we graag vasthouden. 

Deze groei zien we ook op organisch gebied. Zo staat Beterbad op positie 1 in Google met termen als ‘bad in bad’ en ‘bubbelbad repareren’.

We zien steeds meer directe aanvragen vanuit hotels bij Beterbad binnenkomen, dus het optimaliseren van de afgelopen jaren begint vruchten af te werpen. Klanten weten Beterbad nu rechtstreeks te vinden!

VARAgids

Case

Een uitdagend vraagstuk: hoe realiseren we voor VARAgids een grotere aanwas van nieuwe abonnees? Met dit vraagstuk ging de VARAgids aan de slag. Met verschillende strategieën werd succes behaald, alleen was dit enkel op korte termijn. De instroom en uitstroom van abonnees waren vrijwel gelijk. Dus ontstond een nieuw vraagstuk: hoe zorgen we dat de nieuwe aanwas niet direct na de actieperiode opzegt, maar langdurig abonnee blijft? Kortom: hoe gaan we van premium kopers naar trouwe abonnees? 

De uitdaging

Het aantal abonnees liet al langere tijd een dalende trend zien. Hierdoor was de urgentie hoog om verandering te brengen. Er werden verschillende campagnes, klantbeloftes en bijbehorende testen opgezet om een grote aanwas nieuwe abonnees te verkrijgen. De belangrijkste en best bewezen strategie binnen deze campagnes was het inzetten van premiums die tegen een aantrekkelijk tarief werden weggegeven bij een abonnement. Een premium is een product dat je ontvangt wanneer je lid wordt van een krant of tijdschrift. 

Effectief, maar voor de korte termijn. Wat bleek? Abonnees werden enkel lid voor de premium en zagen VARAgids als mooi meegenomen, maar niet als belangrijkste. Veel nieuwe abonnees zeiden razendsnel weer op. Dus ging de VARAgids op zoek naar een strategische partner die zou kunnen helpen met verbeteren van de klantreis. En die vonden ze in LeadLogic. Zo werden nieuwe abonnees, langdurige abonnees. 

De aanpak

De VARAgids had zelf al ambitieuze doelstellingen opgesteld voor het werven van nieuwe abonnees, de kosten per geworven abonnee en het behouden van abonnees. Dus maakten we een analyse van de voorgaande campagnes; wat ging goed en wat kon beter? Met deze inzichten gingen we samen in gesprek over de te nemen strategische beslissingen. 

Er werd besloten om door te gaan met een premium aanbieding bij het afsluiten van abonnement, maar wel met één die aansluit bij de doelgroep en het product. Zo werd gekozen voor een e-reader, aangezien de VARAgids veel schrijft over boeken. Daarnaast werd het effect versterkt door samen te werken met een partner. Zo kon twee keer per jaar een gratis e-boek worden aangeboden voor VARAgids abonnees. Ook konden abonnees verschillende e-books met 50% korting aanschaffen. Zo boden we een pakket aan dat goed aansloot op de VARAgids en werd het interessant voor een abonnee om langer aangesloten te blijven. Vervolgens testen we verschillende prijsniveaus tot we op het meest efficiënte niveau uitkwamen. Dit prijsniveau werd gedurende de campagne up-to-date gehouden om mee te bewegen met de veranderingen bij concurrenten. 

De meest effectieve kanalen waren Google Ads en Shopping. We richtten ons binnen deze kanalen op mensen die zochten naar de VARAgids of e-readers. Dit met de gedachte dat mensen de VARAgids als een mooie toevoeging zien op de e-reader als vice versa.

Het resultaat

Wat de campagnes uiteindelijk hebben opgeleverd? Het aantal abonnees groeide van tientallen naar honderden per dag. Van deze abonnees bleef een substantieel hoger percentage abonnee na de actieperiode. Bovenop deze mooie resultaten daalde de kosten per nieuw geworden abonnee drastisch.

“Ik ben zeer tevreden met de effectieve aanpak van LeadLogic en de behaalde resultaten. We trekken nu veel abonnees aan die ook écht matchen met de VARAgids en daarom ook na afloop van de actieperiode abonnee blijven.” – Arnold Verschoor, Manager marketing technology & product development.

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

  • Communicatie:
  • Snelheid:
  • Kwaliteit:
  • Prijs:

Diensten Positioneringsonderzoek Content marketing Online marketing strategie Social advertising SEA SEO
Kostenoverzicht €2.500 - €10.000 €10.000 - €50.000 €50.000+
Aantal werknemers 25 - 50