- Social media marketing
- Social advertising
- Facebook advertising
- Instagram advertising
- TikTok Ads
- Content marketing
2twintig
- Public Relations
- Communicatie
- Storytelling
- Content creation
- Influencer marketing
- Events
BAAS
- Public Relations
- Merkactivatie
- Influencer marketing
- Content creation
- Media buying
- Social advertising
Coopr
- Communicatie
- Public Relations
- Content marketing
- Branding
Counter Content
- Public Relations
- Content marketing
- Events
- Video marketing
- SEA
- Social media marketing
De Wolven
- Public Relations
- Communicatie
- Influencer marketing
- Content creation
Glasnost
- Public Relations
- Content creation
- Influencer marketing
- Branding
Hippr
- Public Relations
- Content creation
- Events
- Communicatie
- Influencer marketing
IVY LEE PR
- Public Relations
- Communicatie
- Social media marketing
- Influencer marketing
- Events
- Media Partnerships
Kollektiv Media & PR
- Public Relations
- Media buying
- Influencer marketing
LEWIS
- Public Relations
- Content marketing
- Influencer marketing
- Media buying
- Social media marketing
- Video marketing
Lipstick PR
- Public Relations
- Content creation
- Reclamespots
- Social advertising
- Videoproductie
- Content marketing
Marcommit
- Public Relations
- Branding
- Content creation
- Social media marketing
- Influencer marketing
- Content marketing
Mooi The Agency
- Public Relations
- Storytelling
- Events
- Influencer marketing
- Media buying
The Image Factory
- Public Relations
- Influencer marketing
- Media buying
- Communicatie
- Events
- Content creation
Wat zijn PR bureaus?
Voor verschillende soorten bedrijven kan het aan te raden zijn dat zij een PR bureau inschakelen. PR staat voor Public Relations en is vooral geschikt voor bedrijven die geregeld in de media voorbij komen. Het liefst wil je natuurlijk positief in de media komen, en als je goed jouw werkzaamheden uitvoert moet dit te doen zijn. Een PR bureau helpt een handje door relaties op te bouwen met diverse partijen. Het kan hierbij gaan om journalisten, maar ook om klanten en andere invloedrijke personen.
Want alhoewel PR bureaus veelal geassocieerd worden met de media, kunnen dergelijke soorten bureaus ook een hoop voor je betekenen als het gaat om het onderhouden van relaties met klanten. En als deze er nog niet zijn, of in mindere mate, kan een bureau er wel voor zorgen dat ze deze voor je kunnen aantrekken. Het is dus niet alleen op media vlak dat een dergelijk bureau een rol van betekenis voor jou en jouw bedrijf kunnen spelen.
De voordelen van een PR bureau
Voor zowel nieuwe als al wat langer bestaande bedrijven kan het van nut zijn om de naamsbekendheid te vergroten. Hoe bekender je naam is, hoe sneller mensen kiezen om gebruik te maken van je producten en services. Simpelweg omdat ze je kennen, maak je een grotere kans hierop. Dit wordt ook wel Mere Exposure genoemd. Als er één ding een specialisme is van PR bureaus, dan is het wel het vergroten van je naamsbekendheid.
Het onderhouden van relatief is een behoorlijke taak. Natuurlijk hou je er als ondernemer wel van om contact te hebben met partners en klanten. We zijn immers allemaal sociale wezens. Maar het moet niet te veel van onze waardevolle tijd opslokken, anders kost het nu eenmaal te veel moeite en er zijn nog andere werkzaamheden die onze aandacht verdienen. Ook hierbij kunnen bureaus met PR als specialisatie je van dienst zijn. Zij onderhouden deze relaties en houden deze op peil.
Bureaus met een focus op PR nemen de tijd om jouw bedrijf te leren kennen. Immers gaan zij jouw bedrijf uitdragen naar anderen. Het is dan wel van belang dat ze weten welke producten en/of diensten jij kunt leveren aan klanten. Bovendien zijn er misschien wel bepaalde waarden die je wilt uitstralen naar de buitenwereld. Voorbeelden hiervan zijn eerlijkheid, betrouwbaarheid, hoge kwaliteit of goede services. Ook hier zullen PR bureaus rekening mee houden.
Het belang van PR bureaus voor jouw bedrijf
Maar het onderhouden van relaties is niet het enige van een bureau met de focus op PR voor je kan betekenen. Ze gaan ook achter zaken aan die nog geregeld moeten worden, maar waarbij andere partijen laks zijn. Een journalist die maar niet reageert op een verzoek voor een interview of artikel is hier een goed voorbeeld van. Hier kan veel tijd in gaan steken om dit goed te regelen. Dat is het maar goed dat de mensen van de PR dit op zich willen nemen. Maar ook als er iets geregeld moet worden, kan een bureau dit voor je doen. PR kan een hoop meerwaarde voor jou en jouw bedrijf hebben.
Veel gestelde vragen bij het uitzoeken van het juiste bureau
Wat zijn de belangrijkste taken van een PR bureau?
Een PR bureau houdt zich voornamelijk bezig met het opbouwen en onderhouden van relevante relaties met als doel het genereren van (gratis) publiciteit voor jouw bedrijf. Deze relaties kunnen sterk uiteenlopen; van journalisten en stylisten tot aan klanten en invloedrijke personen. De werkzaamheden die hier voornamelijk bij aansluiten zijn onder meer influencer marketing, het organiseren van (pers)events en media buying. Het inschakelen van een PR bureau is veelal interessant voor bedrijven die geregeld in de media voorbij (willen) komen.
Waar moet ik opletten bij het selecteren van een PR bureau?
Bij het selecteren van een PR bureau is het goed om met een aantal dingen rekening te houden. Ten eerste is het van belang om een PR bureau te kiezen dat gespecialiseerd is of voldoende ervaring heeft in jouw branche. Tevens is het goed om vooraf te bedenken waarvoor je een PR bureau wilt inzetten, zodat je ook op de expertise kunt zoeken. Bovendien is het budget ook belangrijk. Wil je een bureau met bakken ervaring of kies je liever een jong beginnend team? Ga je voor een lokaal of een internationaal PR bureau? Neem deze vragen mee in je selectieproces en ga goed na waar je het geld voor hebt zodat je bureaus kunt vergelijken op basis van budget. Last but not least: ga op kennismakingsgesprek. Alleen dan weet je of je ook echt een klik hebt met het bureau en de mensen.
Wat zijn de kosten van een PR bureau?
Net als bij online marketing bureaus, is het ook voor PR bureaus lastig te zeggen wat de precieze kosten zijn. De kosten zijn afhankelijk van een aantal zaken waaronder de tijdsduur van de samenwerking. Zo kun je een PR bureau inschakelen voor één bepaald project of juist voor lange termijn. Logischerwijs betaal je dan ook andere prijzen. Verder zijn de kosten ook afhankelijk van welke strategie jij als bedrijf kiest, welke diensten je afneemt en de ervaring en expertise.
{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”Wat zijn de belangrijkste taken van een PR bureau?”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”Een PR bureau houdt zich voornamelijk bezig met het opbouwen en onderhouden van relevante relaties met als doel het genereren van (gratis) publiciteit voor jouw bedrijf. Deze relaties kunnen sterk uiteenlopen; van journalisten en stylisten tot aan klanten en invloedrijke personen. De werkzaamheden die hier voornamelijk bij aansluiten zijn onder meer influencer marketing, het organiseren van (pers)events en media buying. Het inschakelen van een PR bureau is veelal interessant voor bedrijven die geregeld in de media voorbij (willen) komen.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”Waar moet ik opletten bij het selecteren van een PR bureau? “,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”Bij het selecteren van een PR bureau is het goed om met een aantal dingen rekening te houden. Ten eerste is het van belang om een PR bureau te kiezen dat gespecialiseerd is of voldoende ervaring heeft in jouw branche. Tevens is het goed om vooraf te bedenken waarvoor je een PR bureau wilt inzetten, zodat je ook op de expertise kunt zoeken. Bovendien is het budget ook belangrijk. Wil je een bureau met bakken ervaring of kies je liever een jong beginnend team? Ga je voor een lokaal of een internationaal PR bureau? Neem deze vragen mee in je selectieproces en ga goed na waar je het geld voor hebt zodat je bureaus kunt vergelijken op basis van budget. Last but not least: ga op kennismakingsgesprek. Alleen dan weet je of je ook echt een klik hebt met het bureau en de mensen.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”Wat zijn de kosten van een PR bureau? “,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”Net als bij online marketing bureaus, is het ook voor PR bureaus lastig te zeggen wat de precieze kosten zijn. De kosten zijn afhankelijk van een aantal zaken waaronder de tijdsduur van de samenwerking. Zo kun je een PR bureau inschakelen voor één bepaald project of juist voor lange termijn. Logischerwijs betaal je dan ook andere prijzen. Verder zijn de kosten ook afhankelijk van welke strategie jij als bedrijf kiest, welke diensten je afneemt en de ervaring en expertise. “}}]}
Andere bureaus in Nederland
Bureaus met andere expertises
- Growth Hacking Agency in Nederland
- Buitenreclame in Nederland
- Internetbureau in Nederland
- Reclamebureau in Nederland
- Mediabureau in Nederland
- Vertaalbureau in Nederland
- Marktonderzoeksbureau in Nederland
- Evenementenbureau in Nederland
- Grafisch Ontwerpbureau in Nederland
- Video Agency in Nederland
- Contentbureau in Nederland
- Creative Agency in Nederland
- Webdesign bureau in Nederland
- Webdevelopment in Nederland
- Online Marketing bureau in Nederland
- Full Service Marketing bureau in Nederland